סופית: גורש מישראל המחבל סאלח חמורי

    איתי גדסי No Comments on סופית: גורש מישראל המחבל סאלח חמורי

    המחבל סלאח חמורי, בעל תושבות קבע בישראל ששוחרר בעסקת שליט ושב לעסוק בטרור, גורש הבוקר לצרפת

    נתב"ג צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר (ראשון) לצרפת בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, לשלול את תושבותו בישראל לפני כשבועיים.

    צלאח חמורי הוא אזרח צרפתי ותושב קבע בישראל, יליד 1985. הוא נולד בכפר עקב שבאזור ירושלים, ופועל מזה שנים רבות בשורות ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" (PFLP). במהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי.

    הגירוש היום הינו סופו של תהליך בו על רקע מעורבותו של חמורי בפעילות טרור, נשללה תושבותו.

    ההרחקה התבצעה על ידי נציגי מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה שילוו אותו עד לצרפת, שם ממתינים לו אישתו וילדיו.

    שרת הפנים, איילת שקד: "היום בשעה טובה מוצה הדין עם הטרוריסט סאלח חמורי והוא גורש מישראל. מדובר בתהליך ארוך וממושך וזה הישג אדיר שרגע לפני סיום תפקידי הצלחתי להביא לגירושו, בכלים שעמדו לרשותי, ולקדם את המאבק בטרור. אני מקווה שהממשלה הנכנסת תמשיך בקו הזה ותגרש מחבלים מישראל".

    ‏צלאח חסן סאלח חמורי – בן 37, בעברו תושב מזרח ירושלים, פעיל החזית העממית. במשך שנים רבות, פעל צלאח במסגרת ארגון הטרור ״החזית העממית״ ובמסגרת זו, ביקש לפגוע בביטחון המדינה פעמים רבות.

    על רקע פעילותו, נעצר צאלח מספר פעמים. בין מעצריו ומאסריו ניתן למנות את מעצרו בשנת 2005 בגין חברותו בחוליית טרור של החז״ע אשר תכננה להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף ז״ל. בגין פעילותו זו נדון צאלח למאסר בפועל של שבע שנים, אך שוחרר טרם ריצוי מלא של עונשו, בעסקת שליט.

    לאחר שחרורו שב לפעול ללא לאות במסגרת החזית העממית, התברג בצמרת הארגון, והמשיך לפעול כנגד מדינת ישראל ולאור כך נעצר פעמים נוספות, לרבות מעצרים מנהליים – האחרון שבהם בין החודשים מרץ – דצמבר 2022.

    נוכח פעילותו של חמורי בארגון הטרור של החז״ע הוחלט על ידי שרת הפנים, איילת שקד, פעם נוספת (פעם ראשונה היתה באוקטובר 21), לשלול את מעמד התושב בו החזיק. חמורי הוא אזרח צרפתי שלא החזיק מעולם באזרחות ישראלית. השרה שקד חתמה בנובמבר 2022, פעם נוספת, על ביטול התושבות של חמורי.

    יו״ר ש״ס ושר הפנים המיועד אריה דרעי הגיב: "אני מברך על מיצוי הליך גירוש המחבל סאלח חמורי עליו הכרזתי כשר הפנים בספטמבר 2020. המחבל הנ״ל היה חבר בארגון הטרור החזית העממית, היה מעורב הפעילות הסתה וטרור ואף תכנן לרצוח את מרן רבי עובדיה יוסף זצ״ל. כשר הפנים קיבלתי את ההחלטה לבטל את תושבות הקבע שלו בישראל ובכך לגרשו מהארץ.

    "גירושו בפועל הבוקר הוא סיומו של הליך משפטי ארוך אך צודק, ומצטרף לשורת החלטות שקיבלתי לשלילת אזרחות ותושבות קבע ממחבלים וסייעני טרור. זהו מסר הרתעתי הכרחי לכל מי ששוקל להצטרף לארגון טרור וחותר תחת קיום המדינה".



    0 תגובות